mandag 25. juni 2012

Sommer og trening.

Sommeren skal liksom være her selv om været ikke minner så mye om det. Uansett bra eller dårlig vær, treningen må gjennomføres.
Forrige uke var jeg på samling på Sognefjellet med teamet. Samlingen startet som jeg nevnte i forrige innlegg i Oslo, og deltagelse i Oslo skishow. Rulleski sprint er vel ikke akkurat favoritten min, men man blir hvertfall ikke bedre hvis man ikke stiller opp og prøver. Jeg prøvde så godt jeg kunne, og må si jeg overrasket meg selv litt. Gikk en bra prolog, og hadde flere sterke sprintnavn bak meg på listen. I kvartfinalene ble jeg dessverre nr. 3, og gikk akkurat ikke videre til semifinale, men var uansett fornøyd med sprintinnsatsen min. Også bra av team Veidekke med to mann i finalen. Finalen ble vunnet av Øystein. Pettersen etterfulgt av Eirik Bransdal, og mine to team kompiser Kent Ove Clausen og Hans Petter Lykkja.

Deretter gikk turen til Sognefjellet hvor det ble samlet timer på ski. Føret var upåklagelig, og været varierte mellom snø, regn og sol. Kjørte også to hardøkter som gikk veldig bra. Kjenner jeg får presset meg mye bedre mot de andre på teamet kontra å trene alene, så har virkelig trua på at team Veidekke skal hjelpe meg til og nå nye mål.
Ellers går treningen sin gang. Slenger meg på en løpskonkurranse i ny og ned, senest nå i helga. Viksundbakken opp, sykkel vs løp. En artig form for konkurranse og selvfølgelig, løp i bratt motbakke går raskere enn å sykle. Kom først til toppen på ny løyperekord, med to syklister som fulgte nærmest rundt 30sek. bak. Håper flere deltar på dette neste år så vi får en enda tettere kamp mellom løpere og syklister.

I dag var jeg og testet meg på Nih. Testen jeg kjørte på den første samlinga med teamet gikk skikkelig drit, så fikk en ny mulighet i dag så jeg har et resultat og sammenligne med når vi skal kjøre testen senere i år. Og i dag gikk testen bra. Fikk et bra resultat til å være juni, så dette lover bra før vinteren.

Onsdag skal jeg løpe nytt løp. Oddvar Hellerud`s minneløp som går hjemme på V. Spone. 9,7km stor sett på grusvei. Veldig fint løp som passer for alle, så det er bare og melde seg å ta turen på onsdag.
Se www.vsponeif.no for mer info.
Følg også team Veidekke på www.teamveidekke.no
testPer






2 kommentarer:

Sverre Kr Bjølgerud sa...

Du var jo kongen av Vikersundbakken opp da PK. Gratulerer med atter en seier.

PK sa...

Takk for det:-)