søndag 8. januar 2012

Nytt år, nye muligheter!

2011 har blitt til 2012, og vi har med det startet på et nytt år med nye muligheter. Lenge siden sist jeg har skrevet noe her, så må bare beklage det. Men etter rennene i Finland var jeg ganske skuffa, da orka jeg rett og slett ikke å skrive. Nå er jeg hvertfall på nett igjen, og ting har gått opp og ned i julen. Fikk trent ganske bra før jul, og hadde blant annet en veldig bra intervalløkt på selveste julaften. En økt som har blitt en tradisjon, og i år kunne vi notere rekordoppmøte, og høyt nivå.

Etter julekvelden slo været om, det ble mildt og begynnte og blåse, snøen minket og skiføre ble dårlig. Jeg ble skikkelig umotivert av det, og fikk nok ikke trent så bra som jeg kanskje burde. Til tross for litt dålrig trening, gikk alikevell et par skirenn i julen. 3. juledag var det Ribberennet på Liatoppen med 10 km skate. Der fortsatte trenden fra Finland med at jeg ikke fikk opp toppfarten, og resultatet ble derfor for dårlig.
2 dager senere var det klart for Ringkollstafetten. Vestre Spone klarte nok en gang å stabble et lag på beina, og var klare for å kjempe om KM medalje. Dessverre ble medaljemulighetene stoppet av sykdom, men vi fikk alikevell stilt til start med et mixlag. Ironsik nok var det en sponing som steppet inn på andre etappe, men som desverre har flyttet til Trondheim, og har derfor byttet klubb. Lag besto av; meg på 1.etp, Karl Erik Overn på 2, og Sondre Johannessen på 3. Uansett mix eller ikke, min etappe gikk bra. Følte endelig at jeg fikk tatt meg skikkelig ut, og løpet ble en liten opptur.

Etter stafetten følte jeg meg ikke helt bra og brygget tydeligvis på en sykdom. Derfor ble det noen rolige dager uten trening. Slapp unna med litt sår hals, men nok til å stå over treningen.

Nå er jeg tilbake i Oslo etter juleferien hjemme på landet. Og er godt i gang med treningen igjen. Har fått testet skiføre i marka, heldigvis har det kommet litt mer snø de siste dagene så skiforholdene er veldig bra.

I dag var det også duket for skirenn. Lauritz Bergendahls minneløp og 10 km klassisk sto på programmet. Et renn som gikk veldig bra. Ble nr. 2, 14 sek. bak Øystein Pettersen. Men det viktigste var at jeg satt igjen med en god følelse. Dette lover godt for de viktige rennene som venter nå i januar. Førstkommende helg er det KM, så følger Skandinavisk cup helgen etter, før NM braker i gang allerede torsdag 26. Da håper jeg på å være i toppform så jeg kan gjøre mitt beste NM noen sinne.

Under følger et lite knippe bilder. Blant annet fra økta på julaften.

Over og ut fra Oslo.

nyttårPer

Soloppgang fra Frognerseteren.
Herlige forhold i marka.

Sola henger over Oslo.



Stort oppmøte på intervall på julaften. Blanding av jr.verdensmestere, skiskytere, hobbyløpere og gamle helter.


Gamle helter diskuterer taktikken før økta.



Jeg drar forran Christian Bache, Timo Bakken, Sondre Fossli og Karl Erik Overn. Lengre bak følger resten av feltet.


Fornøyd etter en hard økt.

Ingen kommentarer: