søndag 12. desember 2010

Skirenn

Etter helgens litt frustrerende resultat på 10km klassisk i Meråker måtte jeg hjem for å trene teknikk. Det ble derfor bestemt intervall på Konnerud sammen med Børre og Steinar. 5*5 klassiskintervall skulle gjennomføres med Steinar på side linjen med filmkamera i hånda. Og for min del gikk den økten meget bra. Gikk både teknisk bra og fort, og det ventet stort sett bare ros fra Steinar etter økten. Veldig fornøyd med den økta, men det er litt kjipt at det går så bra på trening og så dårlig i konkurranse.

Gikk konkurranse også i dag. Ett lokalt renn på Heistadmoen, men med god deltagelse. 12km skate fellesstart stor på programmet. Målet var uansett å gå i fra resten av feltet. Med den siste tidens stigende form trodde jeg at jeg skulle klare det. Men det var vanskeligere en som så. Lå og dro stort sett hele veien. Prøvde og rykke i hver eneste bakke og kjørte hardt hele veien, men konkurrentene hang på. Ble etter hvert litt frustrert over og ikke få luke men fortsatt å kjøre hardt. Men noe luke ble det ikke og jeg gikk i til slutt i mål som nr. 4 frustrert over ikke og ha klart å gå i fra. Men en god gjennomkjøring ble det og en god trening på rykk.

Ser derfor frem Skandinavisk cup førstkommende helg på Savalen. Håper at jeg skal få ut alt jeg føler jeg sitter inne med i konkurransen. Det ville i alle fall kommet på rett tidspunkt. Hadde vært artig å fått noen gode resultatet i Skandinavisk cup.

rykkePer


Per i tet stort sett hele løpet bortsett fra da vi krysset målstreken.

Hadde jomfruturen min i Oslomarka denne uken sammen med Jens Bjærtnes.


Per på tur i Oslos store skoger. Fine forhold fra Songsvann og innover.

Og hjemme på Modum er det helt strøkene forhold. Trikkeskinner overalt, og man kan gå så lenge mann gidder og orker.

Ingen kommentarer: