lørdag 4. desember 2010

Norges cup i Meråker

I helgen er det Norges cup i Meråker. På programmet sto det 30km skate i dag, og i morgen er det 10km klassisk. Kulden har herjet over vårt landstrakte land i det siste, og kulden kunne fort blitt et problem her også. På vei oppover på torsdag var gradestokken helt nede i -29 grader. Her i Meråker var det -23 når vi kom. Men stadion ligger ganske høyt, så der var det litt mildere med rundt -15 midt på dagen. Så da var det bare og forberede seg til skirenn. Og forberedelsene gikk vel som planlagt. Tok en liten skitur og gikk gjennom løypa. Ellers handlet dagen stort sett om og slappe av.

Løpet i dag gikk også veldig bra. 30km individuellstart passer meg ganske bra, så hadde forhåpninger til dagen. Og føler vel at jeg innfridde. Jeg fikk en tøff reise i den 3,5km lange runden som ble gått 8 ganger. Ble gående alene stort sett hele veien så måtte kun kjempe mot meg selv. Det hele endte med en 21. plass 2,44 bak vinner Petter Northug. Med det var jeg godt fornøyd med løpet. Kjenner formen blir bedre og bedre. Så gleder meg til i morgendagens 10km klassisk. Da starter jeg nesten sist, med bare 8 løpere bak meg med start nr. 206 på brystet.

Her har vi for øvrig feiret 20års dagen til Kristin med god middag og kake. Gratulerer så mye med dagen, kjære <3 (bare å legge inn bursdagshilsen i kommentarfeltet)

Over og ut fra villaen til mr. Lundemo

norgescupPer

Soloppgang på stadion

Ingen kommentarer: