tirsdag 30. november 2010

Fortsatt Kaldt

Helgens renn på Gålå ble gjennomført tross kulden. Men så kaldt var det ikke, vi lever tross alt i Norge. Men skal innrømme at jeg var skeptisk til å reise, det var mest for jeg syntes det var langt å reise hvis det skulle bli avlyst. Må nok si meg enig med Oddbjørn Hjelmeset når det gjelder alle kuldediskusjonene den siste tiden. Det er vel mye hauset opp. Men det er lett for meg og si som aldri har hatt problemer i kulden. Jeg gikk faktisk Vasastafetten i fjor. Da var det -28 grader på start. Jeg hadde på meg det samme som på Gålå der det var ca. -15 når vi gikk. Og merket heller ikke noe etter jeg hadde gått Vasastafetten. Så jeg tåler vel kulden jeg da. Eller kanskje jeg bare er så hardbarka. Hehe.

Og attpå til oppi diskusjonen om at skirenn kan bli avlyst og løpere som ikke stiller til start pga. kulde kommer jaggu fotballspilleren og er redd for at fotballkampen dems kan bli avlyst pga. kulde. Vi skriver tross alt snart 1.desember, ikke vær overrasket over at det er kaldt da. Da får dere heller gjøre unna fotballkampene tidligere. Det blir bare for dumt. Dere får heller komme dere ut og bli herdet.

Over til skirennet på søndag var det altså 15km klassisk på programmet. Noe som gikk ganske bra. Selvfølgelig kunne det gått bedre, men var kun 1,09 bak vinner og endte på en 17.plass. 30 sek fortere og jeg hadde vært topp 10. Men det er nå til helga det gjelder. Da starter Norges cupen i Meråker. 30km skate og 15km klassisk skal gjennomføres. Gleder meg veldig 30km skate. Blir artig med en lengre skate distanse med individuellstart. Det er det ikke så ofte vi går, så da får vi se hvem som er best til og pine seg selv på egenhånd gjennom 30km.

hardbarkaPer

Per på klassisktur.

Per på vei mot mål.

Ingen kommentarer: