lørdag 27. november 2010

Kaldt

Kulden har nok an gang satt inn for fult i Norge. Vei ikke hvor de som prater om globaloppvarming bor hen, men de kan hvertfall ikke bo i Norge eller Norden generelt. Her herjer nemlig med grader ned mot -30 enkelte steder. Hjemme har vi heldigvis sluppet unna den verste kulden så treningen har gått som planlag. Befinner meg nå på Gålå hvor jeg lenge var i tvil om i det heltatt og reise til. Det var lenge snakk om at det kom til å bli avlyst her oppe, men det ente med at rennet ble arrangert. Jeg var fortsatt i tvil om og reise da værmeldingene fortsatt viste ned mot -20 grader. Noe jeg syntes å være for kaldt til og konkurrere, hvertfall når det ikke er så viktig renn. Men mot alle odds ble bilen pakket og turen gikk til Gålå.

Før vi reiste hit rakk jeg å gå et testrenn på Heistadmoen sammen med blant annet Øystein Pettersen og Børre Næss. 15km skate ble unnagjort og for min del gikk det ganske bra. Kom vel i mål ca. 1 min etter Øystein Pettersen. Derfor valgte jeg og stå over sprinten her på Gålå i dag. Gleder meg derfor til å gå 15km klassisk i morgen. Klassisk er ikke favoritten min, men har jobbet hardt med teknikken det siste så gleder meg til og se om det funker i morgen. Satser på det blir litt mildere en i dag også. Har ligget på rundt -15 grader i dag. Håper det blir noen grader mildere så det ikke er noe tvil om man skal gå eller ikke.

Skulle også gjerne vært hjemme og feira bursdagen til Kristin i dag også. Den er riktignok ikke før neste lørdagen, men skal altså feires i dag. Men det er dessverre sånn at man ikke får med seg alt her i verden. Så jeg får komme sterkt tilbake når det gjelder feiring av bursdag senere.

Resultater fra tesrløp: http://idrett.speaker.no/organisation.asp?OrgElementId=63460

Over og ut fra kalde Gålå.

kuldePer

Startskuddet går på testrennet. Kristin var med som kameramann og tok mange bra bilder.

Øystein har tatt meg igjen med 30sek. Jeg drar foran Øysten, Endre og Sondre.

Per mot mål.

Jeg gratulerer Øystein med bra løp. Han kan mere en å gå fort i sprint.

Fornøyd gjeng etter vel gjennomført testløp. Takker også til Fred Pedersen som tidtaker og speaker. Endre Fossli, Øystein Pettersen, Børre Næss, Meg, Sondre Fossli, Anders Glørsen og Øyvind Glørsen.

Ingen kommentarer: