søndag 4. september 2011

Rolig uke!

Nok en uke er over. Denne gangen en rolig uke. Har trent veldig bra de siste uke uten mye hvile noe jeg fikk kjenne litt i Torsby. Der var det ikke så mye "fres" over gåingen min, så jeg bestemte meg for å ta noen ekstra dager hvile. I stede brukte jeg blant annet deler av lørdagen på å delta i Bygdepostens kanorace. I forbindelse med Vikersund dagene arrangere nemlig Bygdeposten kanorace for lokale bedrifter og foreninger i Modum. SB skog, som jeg skulle padlet for var tittelforsvarer fra i fjor. Sammen med Kristen Aaby, Sondre Eriksen og Wiggo Skretteberg skulle vi forsvare tittelen fra året før. Dessverre gikk ikke det som planlagt. I fjor var det 4 i en kano, i år fikk vi bare være 3. Da valgte Kristen og stole på oss "ungutta" noe han ikke skulle gjort. Vi røk knepent ut i semifinalen og fikk aldri være med å kjempe om den gjeveste plassen i finalen til stor skuffelse for lagleder Kristen Aaby. Så da får vi vel legge oss i hardtrening å ta tilbake tronen til neste år.

Nå har høsten også satt inn for fult noe som betyr Seterløpet for min del. Neste helg går altså årets utgave av Seterløpet av stabelen, noe jeg gleder meg veldig til. Seterløpet er et skikkelig terrengløp som går over 19,5km i en hard og tøff løype. Har løpt det løpet 14 ganger tidligere og vil si at det er mitt favorittløp. Dessverre er deltagelsen dalt de siste årene, men evigunge Kristen Aaby er alltid en hard konkurrent i Seterløpet, og blir sikkert å regne med i årets løp også.

I dag løp jeg igjennom løypa, og kunne konstanter at det blir tidenes sølefest over skauen. Aldri før har det vært så bløtt og klinete i skauen. Så årets løp blir en stor utfordring. Jeg har et mål om og løpe på 1time og 15min. noe som absolutt er innen rekkevidde med den gode løpeformen jeg har hatt det siste. Dessverre tror jeg det bløte og glatte underlaget vil sette en stopper for den tiden. Men jeg skal uansett gjøre mitt beste så får vi bare vente å se på søndag hva tiden blir.
Vil du ha en skikkelig utfordring melder du deg på Seterløpet. Se mere om løpet på www.vsponeif.no

Dessverre er det dårlig med bilder fra ukens hendelser. Men du finner bilder fra kanoracet på www.bygdeposten.no
Over og ut fra Oslo.

roligPer

Ingen kommentarer: