tirsdag 30. august 2011

Back in Torsby!

Da var Koboltgruvene Opp 2011 unnagjort for i år. Som initiativtaker, primus motor og deltager i løpet, sitter jeg igjen med blandede følelser. Er først og fremst veldig fornøyd med løpet mitt. Dro i fra allerede fra start og ledet hele veien. Farten jeg hold viste seg også og holde til ny løyperekord, 3 sek. foran Øystein Syltas rekord fra 2009. Noe jeg selvfølgelig var svært fornøyd med. Kan også innrømme at jeg ikke var i "kjelleren" for og vinne, noe som tyder på at jeg har gjort ting riktig i sommer. De 3 siste løpene jeg har vært med i har jeg perset med henholdsvis 1 min. på 5km, 2 min. på 12km, og 15 sek. på 4,4km.

Over til selve arrangementet så gikk vel ikke alt som planlagt. For det første kunne ikke været vært verre med øs pøs regn både før og under løpet. Noe som førte til at vi fikk tekniske problemer med tidtagerutstyret, og måtte derfor gjøre mye av resultatjobben manuelt, noe som igjen førte til forsinkelser på premieutdelingen. Heldigvis ble det opphold så folk ventet tollmodig på premieutdelingen, og tror ingen angret på at de ventet når de fikk premien sin. For vi hadde et rimelig heftig premiebord.
Bortsett fra trøblet med resultatene, gikk vel arrangementet bra. Fikk mye skryt fra Johan Kaggestad som var med som speaker, og har fått flere gode tilbakemeldinger fra noen av deltagerne. Det varmer godt for et arrangement som ikke gikk helt på skinner. Så neste år satser vi på bedre vær, at teknikken funker og masse folk. Huk av 25. august 2012 allerede nå. se www.koboltgruveneopp.no for mer om løpet.

Nå befinner jeg meg igjen i Torsby for å få noen timer på ski. Skal bare være til torsdag, men som jeg har sagt før. 3 dager i tunnelen holder. Har bare gått en rolig tur klassisk i dag. Så i morgen blir det intervall.

Over og ut fra rum 14 med fulle godtepose.

persePer



Har ingen bilder fra løpet på pcen, men her er et bilde fra da jeg og Sondre merket løypa til Koboltgruvene Opp. Bilder finner du forresten på www.koboltgruveneopp.no

Har også fått med meg hjemmelaget brød til Sverige som Kristin har bakt. Og det er like godt som det ser ut som hvis ikke bedre. Tusen takk Kristin.

1 kommentar:

Kristin sa...

Haha, søten :D Ikke spis for mye godteri a! Spar litt til meg ;)