torsdag 26. mai 2011

Back in business!

Endelig skal jeg få rotet meg til å blogge litt igjen. Det er jo rimelig lenge siden sist, så mye har skjedd siden forrige innlegg. Skal ikke skrive veldig detaljerer om hva jeg har gjort siden sist, men her er litt om hva jeg har bedrevet tiden med i det siste.

Sist jeg blogget et innlegg, skrev jeg at jeg skulle gå Vasastafett sammen med SB skog. Det gikk forholdsvis bra og ente med en sterk 3.plass kun slått av 2 sterke lag fra Sverige.
(bildet er fra KM stafett)


Deretter fulgte jeg opp med og bli kretsmester i klassisk sprint foran en skuffet Sondre Eriksen. Eriksen hadde regnet med å slå meg, og seieren smaker ekstra godt når du slår en eplekjekk Vikersunding. Du skal aldri undervurdere en Sponing vettu.
(bildet er fra KM klassisk)


Så var det duket for årets manndomsprøve, NM 5mil skøyting gikk av stabelen 26.mars i Tromsø. Jeg hadde et mål med turen; fullføre løpet. Og skøyte 5 mil er faktisk helt jævlig for beina, så jeg var godt fornøyd med og fullføre til en 51.plass.
(bildet er fra NC Savalen)


Og vips var skisesongen over, for bare 14 dager etter jeg kom i mål på 5 mila, sto jeg på startstreken i NM terrengløp på Furumo. Det ble en rimelig hard avslutning på skisesongen og en enda hardere start på løpesesongen. Med kun få løpeøkter i beina kan jeg vel ikke si jeg var godt forberdt, men siden det var så nærme var det artig og delta.


Etter NM terrengløp ble det en lengre pause fra trening og konkurranse. Da benyttet jeg anledningen til blant annet å søke på skole. Har søkt forkurs til ingeniør på høyskolen i Oslo, så får vi se hvordan det går.


Siden det i april er litt lite og gjøre som heltidsskiløper, benyttet jeg fritiden til en del jobbing. Kristin ville bytte kjøkken i leiligheten sin i Oslo, noe som jeg gladelig tok på meg med selvfølgelig god hjelp fra Kristin selv. Vi jobba vel nesten døgnet rundt i en snau uke før hele kjøkkenet var ferdig, og vi kunne skue utover det endelige resultatet etter intens jobbing.


Midt opp i oppussingen var det jo selvfølgelig påske, og igjen duket for Påskeskirenn. Påsken var noe sen i år noe som resulterte i Påskeskirenn uten ski. Vi fikk snekra sammen ei løype likevel som måtte forseres til fots. Og med god innsats fra lagene som var med, ble det en veldig artig kveld.


Etter påsken var det igjen duket for litt jobbing. Denne gangen var det tante Gro som hadde leid meg inn som snekker for å pusse opp et rom i huset hun har her på Spone. Glimrende jobb for meg hvor jeg kan jobbe så mye jeg vill når jeg vil helt til rommet er ferdig. Er siste innspurt der nå med listing.


Og jaggu dobbelt booka jeg meg selv også. Mens jeg holdt på hos tante, ringte det nemlig en kar og lurte på om jeg ville ha en bra betalt jobb som tok en til to uker. Jeg kunne ikke si nei til det tilbudet og jeg måtte derfor jobbe fra tidlig morgen til sen kveld i en ukes tid. Jobben besto av å rive noen tak og vegger i et bygg som skal pusses opp.
(jeg brukte ikke sånn maskin som på bilde)


Og nå har jeg endelig kommet skikkelig i gang med treninga etter all jobbing. Ble litt mere jobbing en planlagt, så oppkjøringa måtte utsettes litt. Det er ingen krise av den grunn da mai stort sett brukes til og komme i gang. Var godt å få jobba inn litt penger også da heltids skiløper ikke er bra betalt så sant du ikke heter Petter Northug. Så hvis du har noen kroner og avse. Ta kontakt.


Har også løpt et par stafetter i mai. Tradisjon tro er det alltid stafett i Prestfoss 17. mai, og Vestre Spone stiller selvfølgelig lag. Vi ble vel sist av de 3 lagene som stilte opp, men det var en god gjennomkjøring og løpe 3.etappe på ca. 2km.


Noen dager senere var det klart for Sponestafetten. Der hadde vi selvfølgelig også lag og vi fikk revange på Sigdals junior lag fra Prestfoss men måtte se oss slått av to lag fra Modum fikk. Jeg hadde første etappe og vekslet noen sekunder bak Lasse Blom og Øyving Wiger.


Og i går var endelig ventetiden over. Etter at jeg har jobbet så mye, bestemte jeg meg for og invester i ny mobil. Samsung Galaxy S 2 kom fort på ønskelista og det ble en lag vente tid da den egentlig skulle komme rundt 13. mai, men dukket ikke opp i butikkene før i går. Da var jeg ikke lenge om og komme meg bort på Euronics for og svi av noen kroner. Telefonen lever opp til sine forventninger og var hvert hver eneste krone.

Ellers går treningen bra om dagen. Trener mye og hardt så blir godt med en ferie til Skiathos med Kristin i begynnelsen av juni. Lørdag stiller jeg også til start i Dokka opp. Det syntes jeg du skal også. Se www.modumfik.no
Skal også prøve og blogge litt oftere fremover, så følg med.

businessPer

Ingen kommentarer: