mandag 17. desember 2012

Stille lenge!


Sist jeg skrev noe her, befant jeg meg på Geilo. Takket være lillebror har det blitt noen oppdateringer fra helgens COC cup på Sjusjøen. 
Derfor gjør jeg perioden fra Geilo fram til COC på Sjusjøen kort; Gålå ble avlyst pga kulde, fikk skiføre hjemme og trente bra uka etter jeg var på Gålå. Så ble jeg syk og fikk ikke gått skirenn forrige helg. Rakk akkurat å bli frisk til å få kjørt noen korte økter før helgens renn.

Årets første COC og NC cup ble altså avviklet i helgen. Til tross for en litt dårlig oppladning, må jeg si meg fornøyd med helgen, som begynte med 15km skate på fredag. Den gikk overraskende bra etter min lille sykdomsperiode. Følte meg elendig på oppvarming, men stilte til start klar for å hvertfall fullføre. Løpet ble en mye bedre opplevelse en ventet, da kroppen fungerte overraskende bra, men følte jeg ikke å ta meg skikkelig ut i rennet. Gikk allikevel inn til en 16.plass noen jeg er ganske fornøyd med med tanke på den oppladningen jeg hadde til rennet.

Lørdag var det klart for sprint skøyting. Ikke min sterke side, men som jeg har sagt før, man blir ikke bedre hvis man ikke prøver. Og denne gang vare jeg veldig nære ved å gå videre. Under et halvt sekund var jeg fra 30.plassen og avansement til kvartfinale. Dessverre var ikke marginene på min side, men jeg ser hvertfall at med litt mer marginer på min side, så er det faktisk mulig å gå videre i sprint.

Søndag sto det 30km klassisk fellesstart på programmet. Var veldig nervøs og usikker på hvordan det ville bli å gå 30km med den oppladningen jeg hadde. Jeg hadde hvertfall bestemt meg for en ting, å gå skikkelig i kjelleren. Allerede på første runden (gikk 4 runder av 7,5km) var jeg skikkelig sliten, men  jeg nektet å slippe teten. Overraskende nok hang jeg med tetgruppa til det var igjen 2km, da måtte jeg slippe teten, men kriget meg gjennom de siste kilometerne til en 13.plass, kun 35sek. bak vinner Anders Aukland.

Det løpet er det beste jeg noen gang har gjort i klassisk. Det skal jeg ta med meg frem til neste runde i COC cupen som går av stabelen i Østersund første helgen i januar.

Skal prøve og oppdatere litt oftere fremover. Følg med :)

klassiskPer



Bilde fra en treningsøkt

Ingen kommentarer: