torsdag 16. september 2010

Seterløpet og samling

På søndag var det for 71.gang igjen duken for Seterløpet. Et løp som regnes som Norges eldste terrengløp, som ble arrangert for første gang allerede i 1936. Vestre Spone IF i samarbeid med Nedre Sigdal IF holder på tradisjonen med å arrangere Seterløpet. Til tross for at deltager antallet har gått en del ned. Noe jeg stiller meg uforståelig til. Løpet er riktig nok 19,5km lang og rimelig hardt, men det er et utrolig fint løp som strekker seg fra Solumsmoen, over åsen til Vestre Spone.

Jeg deltok for første gang på dette løpet som 11åring. Og har deltatt vært år siden den gang. 12 ganger i antall og tok min andre seier i år. Ble et noe uvanlig spendende løp i år da jeg ledet på kongen av seterløpet Kristen Aaby halvveis, men snuble på vei ned fra topp og ble tatt igjen. Klarte heldigvis og ”bite” meg fast i ryggen hans, og det hele endte med spurtoppgjør som jeg da vant. Pga. meget sølete og glatt underlag ble ikke tiden bedre en 1.22.00. noe som er litt over 2min bak pers. Men allikevel godt fornøyd med løpet. Alltid moro og vinne.

Nå fortiden er jeg på en litt treningssamling hos Børre. Har vært her siden i går og skal være til i morgen. Da får vi 3 dager med god trening og masse hvile. Og hvile trenger mann. Hvertfall når godeste Frode Andresen er med på øktene. Da blir det veldig langt, men ikke veldig rolig.

Nå skal vi straks ut på intervall. Har selvfølgelig glemt igjen kamera mitt så blir dårlig med bilder. Tror ikke jeg har noen bilder fra Seterløpet heller, men skal komme sterkere tilbake både med innlegg og bilder. Vinteren er nær så da er det litt mer og skrive om.

seierper

Bilde er fra min første seier i Seterløpet i fjor. Rimelig fornøyd med det etter utallige andreplasser.

Ingen kommentarer: