onsdag 1. september 2010

Nok 2.plass, Nok en suksess.

Koboltgruvene opp ble arrangert for andre gang i helgen. Og kan vel trygt si det ble nok en suksess. Etter flere seine kvelder og hard jobbing med siste forberedelser. Så vi våknet trøtte med spente lørdag morgen. Værmeldingene i forkant så ikke lovende ut, men det viser seg at man ikke skal stole på værmeldingene. Lørdags morgen var tåkete, men tåka ble borte og skyene sprakk opp til et kjempe fint vær og deilig temperatur. Da var det moro og ankomme startområde møtt av strålende fornøyde funksjonerer.

Kan vel innrømme at jeg ikke klarte og roe meg selv om selve dagen var kommet. Var nervøs for ting som kunne gå galt under løpet. Som at tidtakersystem ikke ville virke eller speaker opplegget kollapset. Men alt gikk på skinner. Takket være alle de flinke funksjonærene som var med ble løpet en suksess. Speker opplegget med Johan Kaggestad og Hans Overn som speakere fungerte meget bra. De 2 underhold og hold folk oppdatert under hele løpet.

Tidtakersystemet fungerte også akkurat som det skulle. Hadde mye tull med systemet dagene før løpet, men på selve løpet gikk alt som det skulle og vi kunne kort tid etter siste løper i mål, skrive ut resultatliste. Etter lang vente tid på premieutdelingen i fjor kunne vi i år sette i gang med premieutdelingen ca. 30min etter siste løper i mål. Og mens siste klasse hadde mottatt flotte gavepremier og penge premier, begynte det og regne. Vi klarte allikevel å holde folk på gruvetråkka litt til. Hadde 25 uttrekkspremier å lokke med. Som blant annet en skiboks. Dermed var Koboltgruvene opp 2010 over. Tror de fleste var fornøyd med arrangementet og det vente mange lov ord om løpet fra blant annet Johan Kaggestas ”østlandets fineste motbakkeløp” Og det er artig og høre fra en sånn person, særlig når man legger ned så mye jobb i arrangementer.

http://www.koboltgruveneopp.no/index.html

Selve løpet gikk ganske bra for min del. Med fjorårets vinner Øysten Sylta ute med skade hadde jeg selvfølgelig håp om og vinne, men kjente fort at jeg ikke hadde dagen. Kjente at beina ikke var så ”freshe” og kroppen litt dau. Men prøvde allikevel. Jeg og Øysten Mørk fikk en tidlig luke og det handlet om oss hele veien. Jeg prøvde meg litt i de bratteste bakkene, mens han skrudde opp tempoet mer på flatende. Det var en meget artig duell som jeg til slutt tapte. Hang på så lenge som mulig, men når jeg første slapp ble det sekunder. Tapte 26 sekunder på de siste 800 meterne. Men allikevel fornøyd.

Nå tilbringer jeg dagene i Oslo med kun trening og hvile. Til helgen skal jeg hjem og padle kano i Bygdepostens kanorace med Kristen Aaby og Sondre Eriksen.

bakkeløpsper

Et bilde sier vel mer en tusen ord. Relativt sliten her ja. Noe jeg fikk smake etter hele arrangementet. Glemte helt mat og drikke etter jeg kom i mål. Så gikk på en liten smell på slutten av dagen.

Ingen kommentarer: