tirsdag 24. august 2010

På søndag skrev jeg historie i bygda da jeg ble første vinner av Ole Einar Bjørndalens terrengløp. Et meget spendende løp i en hard og krevende 12 km lang løype. Startet med nesten 5km motbakke og gikk over til myr, lyng og ujevn sti før avslutningen som var bratt nedover med glatt og ulent underlag. Her var det ikke bare å løpe fort. Deler av løpet gikk utenfor sti så måtte hele tiden følge med på hvor beina ble satt samtidig som man må følge med på merker og holde farten opp.

Jeg satte fart fra start for å få så stor luke som mulig på de sterke løpere Kristen Aaby og Knut Aalien. Selv om de begynner å bli litt opp i årene holder de jaggu stor fart i ulent terreng. Jeg ble jaget av de to hele veien, men klarte heldigvis og holde unna så jeg kunne bli første vinner av det ny oppstartede løpet som går i Ole Einar Bjørndalens gamle treningsløyper. Var rimelig sliten i både kropp og hode etter løpet, men kjempefornøyd med at jeg klarte og konsentrer meg om de tingene jeg skulle og ikke på de to som jaget bak.

Treningen har også gått veldig bra den siste tiden. Får trent det jeg skal og vel så det noe som er veldig deilig etter en litt ”trøblete sommer” Deilig og få bekrefte at formen ikke er så ille.

Nå går dagene med til å planlegge årets Koboltgruvene opp, som går av stabelen førstkommende lørdag. Vi håper på samme suksess som i fjor og god stemning på gruvetråkka. Meld deg på på www.koboltgruvenopp.no for og delta eller møt opp på gruvetråkka for og heie.

historiskeper

På vei mot toppen

Pallen. Knut, meg og Kristen

Ingen kommentarer: