mandag 2. august 2010

Testløp

I går var det nok en gang duken for testløp. Den såkalte Malmveitesten skulle gjennomføres. En test som er en 5km løpstest på grusvei. Rekorden lød på 17.56. Og ble satt forrige gang. Igjen lå alt til rette for enda en ny rekord. Med stort start felt på hele 11 stk. og gode værforhold skulle 17.56 få bein å gå på. Var mange som hadde tett turen denne gang med blant annet; Andreas Hillestad, Christian Bache, og Øyvind Wiger i spissen for kjølstadkara. Var til og med kvinlig deltager med denne gang. Eli Albjerk stilte sporty opp og står som eneste kvinelig deltaker og har derfor damerekorden som lyder på 23.53.

Det ble også som antatt ny løyperekord. Den ble ikke overraskende satt av Øyvind Wiger på sterke 17.28 som er hele 28 sekunder bedre en min pers og gamle rekord. Det er en tid vi skal jobbe hardt med og slå.

Min egen innsats var ikke mye og skryte av. Ble klokket inn på 18.27 som var 1 minutt bak Øyvind og 27 sek dårligere en forrige gang. Den dårlige tiden kan komme av at jeg nå sitter og er forkjølet. Noe jeg kjente allerede i går kveld. Som igjen kan tyde på at jeg hadde forkjølelsen i kroppen allerede før start. Der er ikke noe jeg får gjort noe med nå. Får bare ta tiden til hjelp å håpe jeg blir fort frisk.

sykeper

Resultater:

Øyvind Wiger - 17.28 Rekord
Meg - 18.27 (pers. 17.56)
Stian S. Jelstad - 18.51 Ny pers. (19.09)
Andreas Hillestad - 18.57
Christian G. Bache - 19.28
Erik Molenar - 19.46
Sondre Nygård - 20.12 (pers. 18.15)
Sondre Eriksen - 21.09 (pers. 20.29)
Eirik S. Jelstad - 21.27
Sverre Bjølgerud - 23.34
Eli Albjerk - 23.53 Damerekord



Stort oppmøte på testløpet denne gang.



Starten går

Meg og Øyvind

Øyvind inn til ny rekord på 17.28. Meget sterk tid.

Jeg kommer slitende 1 minutt etter.

Hillestad jager Jelstad. Jelstad ble klokken inn 6 sekunder før Hillestad

Christian på vei mot mål.

Eli sliter seg inn og kommer akkurat under 24 minutter og får tiden 23.53

Ingen kommentarer: