tirsdag 28. september 2010

Høsttrening i Oslo

Høsten har virkelig satt inn for fullt nå. Trærne har begynt å skifte farge og gradestokken kryper nærmere og nærmere 0. Treningen går som den skal, og vel så det. Føler at det er kvalitet over hver økt. Siden jeg nærmest har ”flyttet” til Oslo, handler stort sett dagene om trening. For en kar som er vokst opp på gård er det ikke så mye annet og finne på enn å trene, spise og hvile her i Oslo. Pølsa mente han slappet bedre av på landet, men jeg mener det er helt motsatt. Jeg sover kanskje litt bedre hjemme, men hjemme er det mye man kan gjøre. Jeg er litt rastløs av meg så hjemme finner jeg alltid på noe i stede for og hvile. Her i Oslo blir det bare trening, mat og hvile. Det er vel det som har vært problemet mitt tidligere. Trent bra, men hvilt for lite. Så nå gleder jeg meg til hvordan sesongen kommer til og bli.

I dag hadde Øystein ”Pølsa” Pettersen annonsert 3000m test på friidrettsbanen ved Sognsvann. Der måtte jeg jo være med. Først og fremst for å få en bra hardøkt, men også for å forbedre 3000m tiden min på 9.07. Målet var under 9 min, men jeg måtte gjøre mye av jobben selv, pluss at det var en del motvind ble tiden på litt skuffende 9.02. Følte jeg egentlig hadde mer på lager, men da veit jeg det til neste gang at med litt mer drahjelp kommer jeg under 9min.

Det var en god bekreftelse på at jeg har gjort noe riktig i sommer og høst. På fredag blir det muligens en ny test. Landslaget skal ha en test kalt ”Frognersetertesten” som jeg muligens får være med på. Da får jeg virkelig testet formen mot de beste skiløperne. Så da er det bare å trene på.
Resultater fra 3000m kan du se på www.langrenn.com eller www.sprintgutta.no

9.02per

Stort felt på 3000m test i dag. Jeg drar foran Pølsa.

Fra en våt intervalløkt i Hagatjernbakkene forrige uke.

Ingen kommentarer: