torsdag 6. september 2012

Koboltgruvene opp, sykdom og samling.

Koboltgruvene opp, som gikk av stabelen for snaue to uker siden, ble igjen en stor suksess. Både som arrangør og deltager må jeg si meg godt fornøyd med helgen. Som arrangør var været med oss, god deltagelse på start og folk lagde stemning på gruvetråkka.

Som deltager ble det igjen seier, og jeg flytta min egen rekord ned med ytterlige 6 sekunder, og den lyder nå på 18,12. Hakk i hæla fulgte Øyvind Heiberg Sundby, som bare var 2sek. bak i mål. Han er flere ganger norgesmester i motbakkeløp, så var rimelig fornøyd med og slå han, selv om han syntes Koboltgruvene opp var av det milde slaget motbakkeløp. 
Jeg vil uansett takke alle funksjonærene som gjorde en strålende jobb, og alle deltagerne som stiller opp og gjør at Koboltgruvene opp også vil bli arrangert neste år. Så da er det bare og holde av 24.august 2013, og legge seg i hardtrening.

Forrige uke måtte jeg stå over noen dager med trening pga. sykdom. Kan ikke huske siste jeg var syk, men hvis man første må være litt syk, er det bedre og bli ferdig med det nå. Det varte ikke så lenge jeg ble uten trening. Med kun fire dager uten trening, rakk jeg akkurat og komme i gang til tema Veidekke samlingen i Oslo.

Der møtte vi opp mandag morgen klare for testsamling på Toppidrettssenteret. Var noe skeptisk til og dra i gang med testsamling rett etter en liten sykdomsperiode, men etter å ha gjennomført alle testene, virker det ikke som sykdommen hemmet meg så veldig mye.

Mandagen mølletest på rulleski var den eneste økte som jeg følte ikke gikk så bra som den burde. Men både løpstesten opp til Frognerseteren, intervall på rulleski opp Grefsenkollen, og løpsintervallen i dag gikk over all forventning. Noterte gode tider på alle tre øktene, og føler jeg er i god rute til vinteren. Følg også med i Drammens Tidene de nærmeste dagene. Ola Niemann, som er journalist i DT var nemlig med på den ene økta for og ta bilder og intervju til en større sak som kommer på trykk snart.

Vinteren er også nærmere en man skulle tror. Gradestokken kryper stadig lavere og noen steder i fjellheimen har det så vidt begynt og komme snø. Kanskje ikke alle er like glade for det, men jeg gleder meg hvertfall sykt mye til vinteren, og til å komme i gang med skisesongen.

Først kommende søndag er det klart for nok en utgave av Seterløpet. Så hvis du er ute etter en skikkelig utfordring, vil jeg absolutt anbefale deg å melde deg på til Seterløpet. Det er et 19km langt skogsløp som går i tøft terreng. Jeg skal løp, og gleder meg som en unge. Se vsponeif.no for mer info.

testPer

På vei mot ny rekord i Koboltgruvene opp :)
Til vinteren er den denne dressen du skal se etter i  skisporet ;)

Ingen kommentarer: