mandag 19. november 2012

Sesongen er i gang


Første konkurransehelg er over, og jeg kan oppsummere med en god start på sesongen. Spesielt fredagens 15km skøyting var jeg godt fornøyd med. Da ble jeg nr. 16 med drøye halvannet minutt opp til seieren. Noe som ikke er avskrekkende når det er verdens beste skiløper som vinner.

Lørdagens klassiske sprint gikk som forventet. Klassisk sprint er det jeg er dårligst i, men man blir ikke bedre hvis man ikke prøver. Jeg prøvde, og det gikk som forventet, jeg røyk ut i prologen og ente på en 55.plass ca. 5 sek fra å gå videre.

Søndag sto det 15km klassisk på programmet. Heller ikke det er noen favoritt, men er hvertfall bedre enn sprint. Pga. litt svikt i støtteapparatet fikk jeg for dårlig tid til å teste ski, når jeg gikk til start følte jeg at feste på skiene ikke var godt nok. Da klarer jeg ikke å gå avslappet på ski, alt blir bare stress og jeg går dårlig teknisk på ski. Det hele endte i en 36.plass, 2,09 bak teten.

Men totalt sett var det en bra helg. Beste sesongåpningen jeg har hatt. Kjenner at formen er der, men at jeg mangler den siste lille spruten i sporet. Regner med den skal komme når jeg slipper litt opp på treningen.

Swiss eye snow screen ble brukt i konkurranse for første gang også, og den fungerte perfekt. Mangler å få testa den i skikkelig ruskevær, men er uansett ikke i tvil, Swiss eye snow screen er den beste på markedet.

Neste renn blir Bul sprinten på Gålå om snaue 14 dager.

fornøydPer



Ingen kommentarer: