mandag 21. januar 2013

Klar for NM!


Har kommet meg på "beina" igjen etter min lille sykdomsperiode. Den siste halvannen ukes tid har vært veldig bra. Fått trent som planlagt og det har føltes veldig bra på hardøktene.

I går gikk jeg skirenn i Holmenkollen. Oslo skifestival hadde satt opp 6+6km med skibytte for seniorene, og på startstrekken sto blant annet T. A. Gjerdalen. Så da var det duket for og få testa formen skikkelig.

Og det gikk bedre enn jeg hadde trodd. Klassisken gikk bedre enn ventet. Har trent mest skøyting den siste tiden, så var litt usikker på klassiskteknikken. Men syntes jeg gikk bra teknisk, og bytta ski i tet sammen med Tord og Martin Andersen.

Med skøyteski på beina føler jeg meg mer trygg, og får nye krefter. Tok kommandoen fra start,  følte meg fresh underveis så prøvde meg på et par "rykk" men ble fort hentet inn i utforkjøringene. Derfor ble det igjen spurtoppgjør, noe jeg gikk seirende ut av med T. A Gjerdalen på plassen bak og Mads Ek Strøm på tredjeplass. 
Resultater kan du se her. Du kan også lese om "Buskerud duelen" her

Nå venter NM som alt begynner på torsdag med 15km skøyting. Var fornøyd med svarene jeg fikk etter løpet på søndag. I dag har jeg også vært på Synergi Helse i drammen og fått en omgang med skikkelig massasje på kroppen. Så nå er jeg klar for NM noe jeg gleder meg skikkelig til. Så om du ikke er i Hamar-traktene for og enten delta eller se på, får du benke deg ned foran tv`en i stede.

spurterPer


Bilde hentet fra langrenn.com

Ingen kommentarer: