torsdag 28. februar 2013

COC cupen er over



I helgen ble den skandinaviske cupen avsluttet i Finland med 15km klassisk, sprint skøyting og 30km fellesstart skøyting.

Langt nord i de finske skoger var det en tøff løype som møtte oss på fredag, da var det 15km klassisk på programmet noe som ble en tøff affære. Kroppen var helt "dau", og det ble en kamp fra start til mål. Det ente med en 31.plass over 2 min bak vinneren.

Lørdag var det sprint skøyting som sto på programmet. Har tilgode å gå en bra skøyte sprint, i Finland gikk jeg hvertfall en bra prolog, ble nr. 13. I kvartfinalen ble alt bare stress, og jeg røyk ut etter og ha blitt nr. 4 i heatet. Ente på en 17. plass tilslutt.

Søndag var det duket for hardkjør med 3mil fellesstart skate i en knallhard løype. Etter nedturen på fellesstarten i Latvia, var jeg skikkelig revansjesugen før start. Og i Finland gikk ting mye bedre. Jeg var med i ei tetgruppa i tre runder. Ut på fjerde runde ble farten skrudd opp, og tetgruppa sprakk opp. Jeg ble gående sammen med svensken Martin Johansson de tre siste rundene. Han var noe sterkere enn meg på slutten, men kom meg i mål til en 8.plass. Greit fornøyd med det, men var litt for langt bak vinneren. 

Sammenlagt endte jeg på en 16.plass i cupen. Skulle gjerne vært høyere opp på listen, men jeg har rett og slett ikke vært bedre i år. 
Kommende helg blir det Norges cup og prøve - NM i Molde. Der skal vi gå sprint klassisk og nok en 30km fellesstart skøyting. 
Håper å være i toppform da.

På tirsdag var jeg med på Redbull Nordix i Grefsenkollen her i Oslo. Det er en form for skicross bare med langrennski på beina. 
Med høy fart og en krevende løype ble de en del knall og fall, noe som også ble fasiten min. Røyk ut i første heat etter å ha tryna to ganger. 
Så da er det vel bare og trene balanse til sommeren :)
finskePer





Ingen kommentarer: