mandag 4. februar 2013

Nye muligheter

NM er forlengst over og jeg har lagt skuffelsen bak meg, og gidder ikke bruke så mye mer tid på det. Men kan oppsummere årets NM kort. Nok en gang gikk ikke NM som jeg håpet. Også i år føler jeg meg sprek og viser god form i forkant av NM, men på NM-konkurransene føles det som alt av form er borte. Ganske sikker på at den ikke blir så mye dårligere på så få dager, så har vel konkludert med at det må være "noe som sitter mellom øra" . Så derfor skal jeg samme med Synergi Helse prøve og ta noe grep på den mentale biten i håp om å prestere også i de store konkurransene.

En liten opptur ble det allikevel på NM`s siste dag da jeg, Christian Bache og Sondre Johannessen stilte lag for Vestre Spone på stafetten. Fra et litt håpløst utgangspunkt med start nr. 107 gikk jeg oss opp til 24.plass på første etappe, og vekslet drøye minuttet bak tet. Christian hadde litt uhell på sin etappe og Sondre er bare 16år, så vi datt noe nedover listene og ente på en 62.plass. Nye muligheter neste år, og satser på og stille lag for moderklubben også da.

Uka etter NM har jeg brukt til rolig trening i Oslo. Skiføret er upåklagelig om dagen, så det er ikke vanskelig og komme seg ut på ski. I helgen var planen å gå KM både lørdag og søndag, men natt til lørdag våkna jeg kvalm og uvel. Resultatet ble en hel dag i senga, og ingen KM start. Søndag følte jeg meg bedre og kom meg til start. Til tross for dårlig oppladning ble det seier, og en god gjennomkjøring før COC rennene i Estland og Latvia som starter alt på onsdag.

Så i morgen setter jeg kursen mot Estland som er første stopp. Der blir det 10km klassisk på onsdag og 20km skate fellesstart på torsdag, før turen går videre til Latvia hvor det blir sprint klassisk på lørdag og sprint skate på søndag.

mentalPer




OK+



Var fint i nordmarka forrige uke.



Fra 30km i NM

NM laget:)


Ingen kommentarer: