onsdag 26. juni 2013

Treningen går sin gang!

På torsdag kom jeg hjem fra ferie i Spania. Der ble tiden brukt til og slappe av, å nyte sol og varme. Planen var jo selvfølgelig å trene, noe jeg også gjorde, men treningen ble noe amputert pga. et par dager med sykdom. Det gikk heldigvis fort over, nå er jeg hjemme igjen og i full trening.

I dag løp jeg min første konkurranse på nesten 2 mnd. Kan faktisk ikke huske sist jeg hadde så langt avbrekk fra og konkurrere. Har heller ikke kjørt noen hardøkter annet en i3 den siste tiden, så må si jeg var rimelig spent på både form, og hvordan det ville være å presse seg skikkelig igjen.

Og det gikk som fryktet. Følte jeg klarte å presse meg bra, men formen var langt i fra så god som jeg skulle ønske. Det var ingen sprut i kroppen i det hele tatt. Jeg prøvde riktignok i starten, men fant fort ut at det ikke var mye å kjøre med. At jeg løp på 31.22 i fjor og 34.03 i år sier vel sitt om formen. Det ekstremt dårlige været i dag har selvsagt litt å si også, men ikke så mye. Uansett må jeg bare ta tiden til hjelp etter en trå start på oppkjøringen. Det er til vinteren jeg skal gå fort, selv om jeg skulle ønske løpeformen var litt bedre enn den er akkurat nå.

Løpet ble vunnet av Lasse Blom på 32.28, en meget sterk tid i på det tunge og sleipe føre. Jeg prøvde å henge på han i starten, men måtte slippe etter bare 2km. Etter ca. 7km kom også skiskytter Vegard Skinnes og passerte meg. Vegard løp på 33.46. Jeg hadde ingen ting å gi når han løp forbi meg, og måtte dermed ta til takke med en tredje plass.

Men jeg garanterer både Lasse og Vegard at jeg kommer sterkere tilbake neste gang ;)

Nå venter mer trening i det sykt dårlige sommerværet. Jeg håper det ikke blir alt for lenge til neste konkurranse, og at formen da er bedre.


løpePer

Starten går...

Lasse siger i fra...


Vegard kommer lurende bakfra...

Vegard siger i fra...

Lasse ser sykt fornøyd ut etter å ha slått meg.... pass deg neste gang ;)


Ingen kommentarer: