mandag 12. desember 2011

Geilo

Nok en uke er over, og julen er enda nærmere. Store deler av uken som gikk, tilbrakte jeg på Geilo. Etter et par rolige dager hjemme etter Beitostølen, pakket jeg igjen baggen med ski og skiutstyr og satte kursen mot Geilo. Der var jeg fra onsdag til søndag, og fikk trent bra med ski under beina.
Har en meget god avtale med Bardøla Høyfjellshotell, så da kan man ta seg rå til og bo der over lengre tid. Skal du til Geilo, anbefaler jeg på det sterkeste og bo på Bardøla. Der får du suveren service, fantastisk god mat og finne rom eller hytter bo på.

Etter en god uke med trening, var det på søndag klart for å teste formen igjen. Golrennet, som da egentlig skulle gått på Gol, var flyttet til Geilo. 10km skate sto på programmet med flere sterke navn på startlista. Jeg gikk selvfølgelig for seierren, men fikk hard kamp av Petter S. Skinstad som er en habil skiløper. Jeg hadde heldigvis fordelen av å starte bak han, så jeg kunne gå på hans tider.
Vi gikk rimelig jevnt den første runden, men på andrerunden klarte jeg og ta innpå litt, og kunne krysse målstrekken med ny beste tid 13 sek. bedre enn Petter, og som da holdt til seier.
Fornøyd med årtes første seier, satser på fler av dem utover vinteren.
Rennet i seg selv er jeg ikke helt fornøyd med. Formen er god, men teknikken stemte ikke helt i løpet. Ble litt mye stressgåing og da dårlig tekniskt utført.

Nå venter kun noen få dager hjemme før det bærer ut på tur igjen. Denne gangen går turen til Finland for å gå Skandinavisk cup i Vuokatti. Der skal det gåes en mini tour med 3km skate på fredag, 15km klassisk på lørdag og 15km skate på søndag. Satser på at formen er like god som på Beitostøeln, og kanskje enda litt bedre. Da skal det være mulig å kjempe i toppen.


Over og ut fra Krumgata 6 B

stressePer


Strøkene forhold på Geilo.

Ingen kommentarer: