mandag 20. februar 2012

Lenge siden!

Da var det på tide og skrive noen ord igjen. Alt for lenge siden sist. Sondre skrev noen ord under Skandinavisk cup i Latvia og Estland, siden vi ikke hadde internett der nede. Uansett så gikk rennene der ikke helt som ønsket. Sprintene gikk som de pleier å gjøre, jeg var noen få sekunder fra å gå videre. På den klassiske distansen hadde jeg håpet på å gjøre årsbeste, men slik gikk det ikke. De to første rundene gikk skikkelig tungt, og jeg vurderte seriøst å bryte. Men ut på 3 og nest siste runde gikk det plutselig bedre. Fikk opp farten litt og holdt ganske bra fart de siste 2 rundene. Ende til slutt på en helt grei 24.plass. Derimot på skøytedistansen hadde jeg store forventninger. 30km fellesstart er en distane som passer meg bra, men heller ikke det løpet gikk som jeg håpet. Følte meg sprek, og var med i teten i 22km, men så var det stopp. Stivna skikkelig og de 8 siste kilometerne slet jeg skikkelig. Kom meg allikvel i mål til en 19.plass.

Dermed var Skandinavisk cup over for i år, jeg ble nr. 35 sammenlagt i cupen og fikk en 4.plass som beste enkeltresultat.

Onsdagen som var ble det for første gang arrangert Modummesterskap på ski. Vikersund IF var iniativtaker, lysløypa på Brunes var stedet og jeg stilte selvfølgelig til start. Det var gledelig å se så mange unge skiløpere som stilte opp, men litt tynnere var det i de eldste klassene. Der ligger også utfordringen, og ta vare på de unge, ivrige skiløperne når de blir eldre. Uansett var arrangementet på Brunes veldig bra gjennomført og Modummesterskap på ski burde bli en tradisjon.
Resultater fra MM finner du her

Nå på søndag gikk jeg igjen skirenn. 15km klassisk fellesstart på Ringkollen, som også var en del av Buskerud cupen. Løpet gikk meget bra for min del. Følte meg veldig sterk, og etter halvgått løp hadde jeg ristet av meg konkurrentene. Holdt trykket oppe hele veien inn, og gikk i mål 49 sek. før nr. 2.
Endelig fikk jeg til et klassiskrenn jeg var skikkelig fornøyd med. Var litt overrasket over hvor lett det gikk, teknikken stemte bra, og jeg fant litt av godfølelesen på klassisk.
Resultater finner du her

Nå til helgen er det Norges cup på Gålå, "Tour the Gålå". Der skal vi gå klassisk sprint, klassiskdistanse og skøytedistanse som også er jaktstart basert på resultatene fra klassiskløpene. Håper å gjøre det bra sammenelagt, da satser på og gjøre tidenes sprint så jeg ikke taper for mye i sammendraget.

Over og ut fra Oslo.

tourPer


                                           Fra skøytesprinten i Latvia.

                                           Fra klassisksprinten i Estland.

                                    Sjekk www.zipps.no om du ønsker fart på skiene dine.

Ingen kommentarer: