lørdag 4. februar 2012

NC suksess med blandede følelser!

Etter og ha tatt det rolig siden NM, fikk jeg i går en gjennomkjøring med å gå sprintprologen. Ikke overraskende ble det kun med prologen, så jeg fulgte opp med noen lette drag for meg selv, for å være best mulig klar for dagens 15km skate.

Viste ikke akkurat stor form under NM, så var litt usikker på hvordan formen var. Syntes det funka bra på sprinten, men 3 min konkurranse er noe annet en 40 min.

Uansett sto jeg på startstreken i dag klar for rette på skuffelsen etter NM. Etter 2 km fikk jeg første bekreftelse på at jeg hvertfall åpnet hard. Da ledet jeg løpet med 1 sek. på Northug. Og sekunderingene fortsatte å være bra. Lå helle tiden og kjempet om pallen, og med snaue 1 km til mål lå jeg på 2 plass med 5 sek. ned til 3 plassen, Anders Sødergren. Med masse krefter igjen, var pallen rimelig sikker. Men selvfølgelig måtte det utenkelige skje. Jeg satte stavne mellom beina, og den knakk. Gikk mange hundre meter før jeg fikk ny stav, men da var det alt forsent.

Kjempet meg alikevell inn til en 5 plass, noe jeg er veldig fornøyd med, men pallen var så nær.

I morgen er det nye muligheter. 10 km klassisk er ikke min distanse, men formen er god og jeg skal gjøre mitt beste.

Over og ut fra rom 1106

stavPer

Bilde fra premieutdelingen. F.H. Krogh vant igjen, med A. Sødergren, A. Musgrave, og A.T. Rennemo og meg på de neste plassene.


Ingen kommentarer: