onsdag 22. januar 2014

NM-opptur!

NM ble faktisk en suksess for meg. Topplaseringene uteble, men ting gikk mye bedre enn jeg forventet. Selv om mine resultater bleknet i forhold til mine teamkompiser, er jeg veldig fornøyd med NM.

Kroppen fungerte bra, og formen var mye bedre enn fryktet. Resultatet ble; 51.plass på 15km klassisk, 41.plass på sprint skate, og 61.plass på 30km med skibytte. På 30 kilometeren er det klassisk-delen jeg er fornøyd med. Da gikk det veldig lett, og jeg hang bra med inn til skibytte, men med skøyteski på beina ble det verre. Merket fort at jeg ikke har skøytet så mye i det siste, og det ble en tung avslutning på NM for min del.

Dette er ikke resultater jeg trener ræva av meg for å oppnå, men når ting har vært som de har, leter jeg mer etter fremgang og en god følelse. Den fant jeg, og har nå fått trua på at det kan bli en bra sesong allikevel. Må innrømme at jeg ikke hadde så veldig trua på sesongen før NM, men etter en uke på tur med team Lease Plan Go, har jeg fått en god dose inspirasjon fra mine lagkompiser , nok til at jeg er innstilt på å gjøre en god innsats for å komme i form så resten av sesongen skal bli bra.

Det er tre uker til SC i Meråker, de ukene skal jeg  bruke godt. I går hadde jeg skøyteintervall, og det gikk vesentlig lettere en på lørdag. Følte meg lett og fin i beina, og formen blir bedre for hver dag som går.

På søndag går jeg KM 15km skate. Da blir det spennende å se om skateformen har blitt bedre.

Enn så lenge, train hard or go home!!


nmPer

15km klassisk

Legg til bildetekst

Ingen kommentarer: