onsdag 19. mai 2010

Prestfosstafett, en ødelagt legg og ny sykkel

17. mai var det nok en gang duket for Prestfosstafetten. Jeg hadde 3 etappe på ca. 2000m. Der skulle jeg løpe mot habile løpere som Øyvind Wiger og Martin Lager. Hadde forventet at Modums lag skulle reise i fra og at det ble en duell mellom meg og Martin litt etter. Men V.Spones gutter på de 2 første etappen gjorde jobben sin og vel så det. Når jeg fikk pinnen var vi kunne 7sek bak Modum. Da hadde jeg Øyvind rett foran meg og jakten var i gang. Første runden holdt vi samme avstand. Men når det gikk opp for meg at vi nærmet oss veksling var det bare og ta frem de skjulte kreftene og gå helt i kjelleren. Hentet inn Øyvind og vi vekslet likt. Lenge siden jeg har vært så sliten. Fattern tok som vanlig etappetider som er høyst uoffisielle, men jeg fikk en tid på 5.37. Og de åra vi har resultater fra er den ingen som har løpt så fort. Det er litt artig. Og det viser at løpeformen ikke er så verst.

Men det kan nå fort være over. I dag var jeg nemlig uheldig og fikk klemt beinet mitt mellom skuffen til en graver og et rør som sto opp fra bakken. Det har resultert i en super hoven legg som jeg nå knapt kan gå på. Så nå håper jeg hevelsen går fort ned så jeg kan begynne å løpe igjen. Derfor måtte jeg i dag ta i bruk sykkelen for og få trent. Var nede på Nygård Sport og fikk ut en racersykkel som jeg får ha på lån i sommer. Var super fornøyd med det. Takker og bukker til Nygård Sport.

Så da får vi bare vente og se hvordan leggen utvikler seg. Håper det blir fort bra så jeg ikke mister for mye løpetrening.

(midlertidig kun) sykkelper

Veksling

Fullstendig utmattet, men en fantastisk deilig følelse

Ny sykkel

Litt hoven. Ser ikke så godt på bilde, men kan love deg at den leggen er STOR

Ingen kommentarer: