søndag 30. mai 2010

Stranda og en liten langtur

Tiden går på Mallorca. I går hadde vi en sykkelfri dag. Da sto det hurtighet + styrke på programmet. Det er 2 forholdsvis korte økter så det ble en veldig lang dag på stranda. Været nå er sykt bra. Ikke en sky å se og mange og 20 grader, tett opp mot 30 vil jeg si. Så det var du relativt røde og brente skiløpere som gikk fra stranda etter x antall timer i sola for og ha litt styrke. Dagen avslutta vi med godis og mgp. Dagen hadde vært veldig bra helt til resultatene på mgp kom. Det var rett og slett frustrerende og se alle de dårlige sangene som fikk poeng. Men nok om det.

I dag skulle vi på en litt lengre sykkeltur. Hadde fått anbefalt en tur fra Christian G. Bache som var er for noen uke siden. Turen skulle vist ha noen fantastiske veier i flotte omgivelser. Vi bestemte oss for og prøve den turen selv om det så langt ut på karte. Greia var at vi skulle bort til fjellene, over ett fjell, slippe oss ned på andre siden for så og sykle et stykke langs kysten før vi kjørte over fjellet igjen lengre ned. Vi var litt usikre på om det gikk å sykle den veien langs kysten som sto på kartet. Så vi spurte en spanjol om det gikk før vi kjørte ut bakkene. Det var vist ingen problem og sykle den veien. Så vi banka i gang ut bakkene. Fantastisk fint område og en meget artig vei. Var vel ca 10km ned til bunn og vi hadde syklet i rundt 4t da vi sto i bunn. Da vi kom till den veien som skulle gå langs kysten, viste det seg at den selvfølgelig ikke gikk ann og sykle. Det var grusvei og eneste vei tilbake var da samme vei vi kom fra. Gikk noen stygge gloser til den spanjolen da vi sto i bunn, svetten rant og flaskene var delvis tome og klokka bikka 4t. Tanken på den lange veien opp igjen og tilbake begynte og slå meg og jeg så vel forholdsvis mørkt på livet der vi sto. Men men, var bare å bite tennene sammen å tråkke opp igjen. Da vi kom på toppen i krysse hvor vi kunne velge 2 veier, viste deg seg at korteste vei gikk over 2 fjell til. Puh. Men å ta samme vei til bake var uaktuelt.

Det hele ente med en 7t 40min sykkeltur, 180km, 50 euro brukt opp på kun drikke og 2 slitende skiløpere. Men fy fader for en fin tur. Angrer ikke litt en gang på at vi slapp oss ned til bunn der vi måtte snu. For maken til veier og utsikt skal du leite lenge etter.

Så nå sitter vi og slapper av på hotellet. Bra fornøyd etter en lang, hard, slitsom, men suveren tur på sykkelen.

Til mor og far: Jeg har det bra. Send mere penger.

langlanglangturper

Koser seg på stranda =)

Bli og fornøyd. Endelig på toppen. (trodde jeg)

Heftige veier.

Artig og sykle her. Hvertfall ned. Opp igjen var ikke så artig.

ahhh.... Endelig påfyll

"Uten Red Bull dugher helten ikke" Sånn seriøst, uten den tror jeg at jeg hadde sliti med og komme meg tilbak. Heia Red Bull

Hvis du ser de fjelle langt langt borte ved den pila. Der oppe var vi og herja. Både opp og ned, hit og dit. hoho

Basse er sliten, men fornøyd med og være tilbake.

Høydekurven etter dagens tur. Turen ble ikke så sykt lang i kilometer, men hvis du ser hvor mye oppover vi har sykla er det ikke så ille.