søndag 16. januar 2011

15+15km skibytte = opptur

Nå er dagens 30km over. Har akkurat satt fra oss Zippsbua på Berkåk. Skal samme vei om litt over en uke så da sparer vi mye tid og drivstoff på og sett den igjen. Nå venter bare en ca. 7 timers lang biltur. Så 16 timer i bil for 1t20min konkurranse er kanskje drøyt, men det var absolutt vært det. Dagens løp ble en stor opptur for min del. Etter Torsby forrige helg var jeg som sakt ganske langt nede, men rolig trening i uken som var ga resultater. Det var riktignok litt tungt på klassisken og bytta vel ski rundt 20 plass, men med skøyteski på beina ble det andre boller. Følte meg veldig sprek på skøytinga og fikk flere gode løpere jeg klarte å henge på. Det ente med at jeg klatret på lista og ente til slutt på en 9.plass bare 52sek bak vinneren som ble Niklas Dyrhaug.

Så må jeg vel skryte litt av skia også. Og det gjør jeg med 110% ærlighet. For i dag hadde jeg fantastiske ski. Både klassisk og skøyteskia var kanon og jeg tjente mye på gode ski. For med flere heftige utforkjøringer var det en spenstig løype, men syntes flere av løperne var vel pysete og nervøse, noe jeg utnyttet med å ta mange plasser utfor. Men jeg må jo si at; de fleste som starter her har gått på ski hele livet sitt, så såpass utforkjøringer som her burde de tåle, eller kanskje vi skal si tørre. Hehe. Men bakkene fikk også et ”offer” Marthe A. Buttingsrud gikk skikkelig på tryne noe som ente med sykehusbesøk og brist i ryggen. God bedring Marthe.

Nå gleder jeg til og komme meg hjem til Kristin. Til helgen er det KM. Endelig en helg hjemme før NM som starter neste torsdag.

Over og ut fra Toyota LC

3milsPer


Konsentrert kar før start.

Starten går. Jeg tok starten og leda. hehe. ( jeg midt i bilde med rødt pannebånd)

Harde 30km er unnagjort.

Sliten, men fornøyd.

1 kommentar:

Anonym sa...

hvorfor ikke:)