tirsdag 11. januar 2011

Har fått ut fingeren

Endelig kommer et blogginnlegg. Har hatt en lengre ”juleferie” fra bloggingen. Bestemte meg egentlig for å blogge rett etter nyttår, men slik ble det ikke. Så bestemte jeg meg for å blogge fra skandinavisk cup i Torsby, men der gikk det rett i dass så jeg fant ingen motivasjon for å blogge etter rennet der borte. Men nå er jeg i gang og skal bli flinkere. Det er mitt lille nyttårsforsett. Så da får jeg begynne med å skrive tiden noen uker tilbake, for å holde dere oppdatert med hva jeg har drevet med i min lille ”bloggpause”.

Etter at det kun ble 1 renn på Savalen (søndag ble avlyst pga. kulde) ble det en tidlig hjemreise søndag formiddag. Hjem til jul. Og jeg nøyt julen godt med mye god mat, mange hyggelige selskaper samt en god del trening. Gikk også 2 renn i julen. Ribberennet 28.des. og Rinkollstafetten 30.des. Ribberennet gikk meget bra for min del. Ble riktignok nr. 2, men var kun 8 tideler fra seieren som gikk til Eirik Bransdal. Og så var det Rinkollstafetten. Der var faktisk Vestre Spone et av de få laga som stilte i KM. Jeg kan vel med sikkerhet si at Vestre Spone er Buskeruds minste klubb, men vi var altså 1 av 3 lag som stilte i KM. Vikersund og Ringkollen var de andre, samt en god del lag fra Oslo, men de stiller utenfor KM. Og sammen med Christian Bache og Sondre Nygård gikk vi inn til sølv i KM.

Så etter de rennene og mye bra trening følte jeg at formen var god. Hadde hatt en veldig god følelse på trening og flere gode hardøkter. Jeg så derfor frem til rennene i Torsby som var skandinavisk cup. Men det ble altså ingen suksess. På lørdagens 15km klassisk var det absolutt ingen ting som het ”godfølelse”. Det fantes ikke fart i kroppen. Teknikken var katastrofal og det hele ente med at jeg labbet til mål bare for å unngå å bryte. Men etter å ha sippa en god stund og gravd meg langt ned med negative tanker, måtte jeg prøve å glemme det løpet for å fokusere på neste dags 20km fellesstart skate.

Men heller ikke den ble noe voldsom suksess. Den ble riktignok litt bedre en lørdag. Gikk greit første runde og lå bra ann, men så var det slutt. Raste bakover i feltet og begynte selvfølgelig og henge med hodet. Men så tok jeg meg heldigvis sammen, fikk opp farten og gikk fort siste halvannen runde. Gikk meg opp flere plasser og kom meg inn til en grei 31.plass.

Så nå handler det om å finne igjen overskuddet, trene rolig og hvile bra. Er allerede Norgescup nå til helgen så det gjelder og finne godfølelsen igjen. Dagens økt var lett løpetur og lett styrke som ble avslutta med en tur i spa avdelingen på Elixia.

Over og ut fra villaen til Kristin i Oslo.


Sånn var været hele julen. Kaldt og fint. Nå er det mildt, grått og trist.


Starten på Rinkollstafetten.

Man blir sliten av 6km også.

Sondre gjorde et aldri så lite comeback i vinter. Han stilte gledelig opp og tok 3 etappe for V. Spone.

Christian og Sondre veksler foran Rinkollens Lars Høgnes og Frode Andresen

Sølvlaget Vestre Spone. Neste år går vi for gullet. Heia V. Spone

Ingen kommentarer: