lørdag 15. januar 2011

NC Surnadal

Norgescupsirkuset har stoppet i Surnadal denne helgen. Et ganske avsidesliggende, men fint sted som ligger mellom Kristiansund og Trondheim. På programmet er det sprint og 15+15km med skibytte. Sprinten som gikk i dag valgte jeg og stå over for og spare krefter til i morgen. 8 timer i biler er lenge for et renn, men er man med i dette ”sirkuse” får man vel bare følge med. For min del håper jeg hvertfall det meste skal bli bedre en Torsby. Under 2 uker til første NM distanse, så jeg er her mest for og finne igjen godfølelsen før NM braker løs. Etter den skuffende innsatsen i Torsby, har jeg tatt det ganske rolig denne uken. Hatt noen rolige fine økter og satser på at overskuddet skal være tilbake. Formen skal være der, så handler bare om og få det ut i konkurranse.

Så nå er jeg både nervøs og spent før morgendagens 30km. Det er to knallharde runder vi skal gå, henholdsvis 3 ganger hver. En runde for klassisk og en for skøyting. Klassiskrunden er overkommelig, men skøyte runden tror jeg er noe av den hardeste jeg har gått. Det er noen heftige bakker både oppover og nedover. Og mens enkelte av konkurrenten frykter utforbakkene mest, er jeg mer bekymret for de satans lange og bratte oppoverbakkene. I morgen får vi se hvem som forserer bakkene best.

Over og ut fra Surnadal hotell

sirkusPer

Skistadion i Surnadal

Sola titter frem.

Surnadal

Ingen kommentarer: