lørdag 12. februar 2011

NC Beitostølen

Nok en uke er over, og helgen er snart omme. Denne helgen blir tilbrakt på Beitostølen for å gå Norgescup. På programmet er det sprint skøyting, 10km klassisk og 30km skøyting. Sprinten ble unnagjort i går, og ble vunnet av Anders Glørsen. I dag var det da duket for 10km klassisk. I strålene solskinn og herlig vær, slet jeg meg mellom den 10km lange løypen inn til 33.plass. Jeg var litt overrasket over at jeg var så langt ned på lista, for jeg hadde en veldig god følelse under veis. Syntes jeg gikk bra teknisk, og følte farten var bra. Men det er sykt mange som går fort i Norge så en 33.plass er ikke så ille.

I morgen skulle det da altså egentlig vært 30km skøyting med individuellstart. Den har jeg gledet meg veldig lenge til å gå, men den distansen har altså blitt endret til 15km. Grunnen er at det er veldig kaldt her og de har derfor utsatt starten. Så for rett og slett å rekke både junior klassene og senior før det blir mørkt må vi altså gå kortere. Det er jeg veldig skuffa over for hadde gledet meg så til å gå 30km, men det er ikke noe jeg får gjort noe med. Må bare gi gass i morgen å gå så fort jeg kan.

Over og ut fra hytte 154

skuffaPer

Per i farta.

Per på tur.

Ingen kommentarer: