mandag 7. februar 2011

Skuffelsen har lagt seg

Endelig har jeg fått rotet meg til å skrive litt igjen. Har ikke vært så veldig motivert til å gjøre så mye etter NM. Grunnen til det er vel den store skuffelsen som kom på 30 kilometeren i NM. Det skulle være min beste distanse i NM og det skulle bli mitt beste NM-resultat noen sinne, men slik gikk det altså ikke. Viste god form før mesterskapet så hadde ambisjoner om å kjempe om topp 20, kanskje topp 15 plasseringer. I stedet ble det en kamp mot seg selv for og i det hele tatt å gidde å fullføre. Hang bra med etter at vi hadde gått 15km klassisk og alt lå til rette for at jeg kunne gå meg opp flere plasser når klassisk ble byttet til skøyting. Men når skøyteskiene kom på gikk det alt annet enn bra. Hadde ingen ting å gasse på med og det ble 15 tunge kilometer med skøyteski. Slet meg heldigvis til mål, men ente på en meget skuffende 37.plass.

Så over til stafetten. For andre gang i historien hadde Vestre Spone IF meldt på lag. Jeg, Christian Bache og Sondre Nygård var laget. Må innrømme jeg slet litt med å motivere meg til stafett etter det skuffende løpet dagen før, og det var nære på at det ikke ble noe heller. Christian måtte dessverre melde avbud pga. sykdom. Men vi valgte likevel å starte stafetten. Jeg klinte likeså godt til og gikk både 1. og 3. etappe. Ikke helt lovlig, men vi kjemper ikke om de øverste plassene så da er det vel greit. Vi gjorde god figur også, og endte på en fiffig 47.plass.
Vel hjemme i Oslo startet uken rolig. Og må innrømme at jeg var veldig langt nede etter den skuffende prestasjonen i NM. Så det var godt og ha Kristin som kunne viske noen oppmuntrende ord til meg.

I helgen var jeg tilbake i konkurransedress og startnr, denne gang på Ormåsen og Eiker skifestival. 6 + 6km med skibytte sto på programmet noe som endte med seier, 30sek. foran Eirik K. Olsen. Satte igjen med en god følelse etterløpet så gleder meg til neste renn som er Norgescup på Beitostølen. Der skal jeg gå 10km klassisk og 30km skøyting. Gleder meg spesielt til 30km. Ikke ofte vi går 30km individuellstart, så det blir artig.

Over og ut fra Vestre Spone.

skuffaPer

Fatter fikser godski i bua.

Starten går på 30km skibytte.

Per ikke i farta.

Sondre på stafetten. Bra jobba.

Ingen kommentarer: