onsdag 16. februar 2011

Nok en nedtur

I helgens norgescuprenn på Beitostølen ble det nok en nedtur for min del. Klassiskløpet på lørdag var riktig nok greit gjennomført, det er der jeg har ligget i vinter så var greit fornøyd med 33.plass. Men på søndagen gikk det alt annet en som forventet. Det startet allerede lørdag kveld med at distansen ble halvert fra 30 til 15km, noe jeg likte svært dårlig. Og når jeg startet på søndagens løp, var jeg glad det ikke var 30km. Kjente jeg ble stiv med en gang og at jeg overhode ikke hadde sprut i beina. Jeg kriget meg allikevel mellom løypa, og ente på en meget skuffende 44.plass, noe som hvertfall var 30.plasser og 2 minutter dårligere en det burde vært.

Jeg merker nå at nedturen i NM og nedturen etter helgens renn, tærer på kroppen. Har derfor bestemt å ta det ganske rolig denne uken. Trene minimalt å droppe renn i helgen. Heller finne på helt andre ting, få hode til å tenke på litt annet en ski, trening og prestasjoner.

Så i går tok jeg og lillebror turen til Norefjell for å kjøre litt alpint. Det var utrolig deilig og gjøre noe helt annet en å gå på ski og tror det gjorde godt for humøret og hodet. Kroppen derimot merker at det er lenge siden jeg har drevet slik aktivitet. Vi er vel ikke akkurat kjent for å ta det rolig når vi første kjører alpint, noe som resultere i en mørbanka kropp og en vond rygg. Klarer knapt nok å ta på meg sokkene. Så da har jeg enda en grunn til å stå over litt trening denne uken.

Over og ut fra Krumgata 6.

alpintPer

Norefjell

Ingen kommentarer: