torsdag 30. juni 2011

Oddvar Helleruds minneløp!

I går ble årets utgave av Oddvar Helleruds minneløp arrangert. Jeg sto på start med to mål for dagen; vinne, å få en knallhard økt. Noe jeg klarte med glans, eller seieren satt lengre inne en ventet. For uten de største lokale favorittene til stede måtte jeg kjempe en knall hard kamp om seieren mot godeste Kristen Aaby. Han begynner riktig nok å dra på åra, men holder jaggu formen i stand.

Da løpet startet, åpnet jeg knallhard for å riste av meg Kristen så tidlig som mulig. Han slapp allerede i første bakke så jeg hold trøkket oppe i håp om å løpe rett i fra, men Kristen hold bra følge og lå bare 15 - 20m bak. Så jeg fant ut at jeg skulle slippe han innpå meg så vi kunne løpe sammen. Kristen gikk fort opp i tet og jeg la meg på "hjul" og hadde mere nok med det. Han hold så stor fart på flatene at jeg trodde flere ganger jeg måtte slippe. Men jeg nektet og slippe ryggen hans, jeg hadde bestemt meg for å vinne så det var bare å bite tenna sammen. I den siste bakken drøye 1km fra mål dro jeg på litt og fikk luke. På toppen av bakken var det fortsatt langt til mål og luken var ikke så stor så jeg var aldri sikker på seier før mål linjen var krysset.

Dermed klarte jeg begge mine mål og var godt fornøyd med løpet.
Tiden ble 33.24 og er vel rundt 1 minutt bedre jeg har løpt før.
Se resultater og flere bilder på www.vsponeif.no

I helgen venter mere trening samt litt sosiale sammenkomster før det til mandagen skal testes O2 og laktat hos Synergi Helse. Mer om det senere. Nå er det natta her.

Over og ut fra senga på gutterommet.

seierPer

Starten går

Jeg har noen meters luke.

Kristen drar hardt og jeg har mer en nok med å holde følge.

Endelig snart i mål.

1 kommentar:

Sverre Kr Bjølgerud sa...

Gratulerer med seieren Per Kristian! :-))