mandag 5. mars 2012

Lenge siden!

Nok en gang går det for lang tid mellom innleggene her. Men men.

Sisite innlegg var etter dag 2 av tour the Gålå. Den 3 dagen av turen gikk også veldig bra. 8km skate hvor vi måtte opp en slalåmbakke midt i løypa.

Før start var jeg litt usikker på hvordan jeg skulle ta fatt på slalåmbakken, og var derfor litt nervøs. Hadde nok litt for mye respekt for bakken, for når jeg kom på toppen og hadde igjen 5km til mål, hadde jeg i overkant mye krefter og beina var ganske fine. Jeg gikk det jeg var kar for de siste 5km inn til mål, og ble nr. 10 sammenlagt i touren, mens tiden min på den siste etappen holdt til en 9. plass.
Rimelig fornøyd med sammenlagtplasseringen i touren. Spesielt med tanke på at 2 av 3 konkurranser var i klassisk stil.

Etter NC på Gålå var det nå i helgen Vasastafett. De siste årene har jeg vært med på den sammen med SB skog og Kristen Aaby som primus motor. Stafetten er fordelt på 5 etapper på hendholdsvis 24, 24, 14, 9 og 19km. Jeg gikk første etappe, noe som gikk meget bra. Hadde en god dag i sporet, og kunne pøse på med krefter. Gikk rett i fra de andre opp første bakke, og holdt ledelsen helt til veksling og vekslet ca. 2,30 før lag nr. 2.

Desverre holdt ikke ledelsen inn til mål, men vi ble til slutt nr. 3. Jeg var veldig fornøyd med min etappe. Lagene som var forran oss i mål har habile løpere på alle etapper, så det å veksle 2,30 forran de på en så flat etappe må være godkjent.

Neste som skjer nå er Engadin skimaraton i Sveits. Reiser dit sammen med PWT Travel på fredag. Der skal jeg gå 42km skate, noe jeg gleder meg veldig til.

Har et par andre ting på gang nå også, men det skal jeg komme tilbake til senere.

stafettPer

Klar for start på 15km klassisk.

klassiskPer i farta.

Konsentrert for start på skatedistansen.

Akkurat kommet opp slalålmbakken.

Jeg drar på Torgeir S. Thygesen.

Ingen kommentarer: