søndag 15. november 2009

Skisesongen er i gang

Da var første konkurranse helg unnagjort. Nasjonal åpning på Beitostølen og er nå historie. For mange er Beitostølen en viktig helg, men for min del tar jeg rennene på Beitostølen som en hard gjenomkjøring. Er selvfølgelig moro å gå fort på Beitostølen når det er både tv og masse folk der. Men kommer viktigere renn så får spare på superformen til da.

Fredagens klassiske sprint gikk som forventet, og det ble med en prolog. Har aldri vært noe særlig god i sprint, men blir hvertfall ikke noe bedre hvis jeg ikke prøver.
Lørdag var det 15km skate. Da gikk det vesentlig bedre. Endte på en 49 plass, og med hele 29 utlendinger foran meg av 49 løpere var jeg godt fornøyd med det løpet. Merker at jeg har mer å gå på som jeg håper og få vist senere i vinter.
Dagens 10km klassisk gikk sånn passe. Klassisk er ikke min favoritt, og med 2 renn i beina fra før var jeg ikke så veldig optimistisk. Slet meg gjennom 10km i øs pøs regnvær og ente på en 78plass. Så totalt sett har sesongstartet vert grei. Er jo veldig mange utlendinger med her for di det er world cup på Beitostølen neste helg. Så når jeg får luket ut alle som ikke er fra Norge blir ikke resultatene så ille.

Var også litt godt og komme hjem etter og ha vært borte i nesten 3 uker. Skulle gjerne vært foruten dette møkka været som er her. Blir noen rolige dager her hjemme før jeg spinner oppover til fjellet igjen for å gå mer på ski. Ikke noe som tyder på at det skal bli skiføre her med det første så må nok pakke bagen igjen og dra av sted.

Legger med noen bilder fra helgen.

Må også takke det fantastiske støtteapparatet jeg er så heldig å få ha. Med far i smørebua og bror kan jeg hvertfall ikke klage på skiene. De står på både sent og tidlig for at jeg skal få gode ski noe jeg er meget fornøyd med.
Også artig at det var mange kjente som kom for å se på.

Prekas

-PK-


Varmer opp

Startområde

Konsentrert før start.

Årets første start.

Sprinterper

15km skate

Padleper

Ingen kommentarer: