onsdag 7. oktober 2009

Bambi på isen



Nå begynner det og bli skummelt og gå på rulleski om morgenen. Var ut kl.0900 i dag for å gå klassisk. Været var fint, men asfalten våt. Var ikke spesielt kaldt heller så jeg tenkte ikke mer på det. Men et sted på runden min var det faktisk is. Det blir veldig glatt med rulleski på beina, men det gikk bra. Da begynte jeg og tenke på andre steder hvor det også kunne være is. I en svingete nedoverbakke lengre frem. Når jeg kom så langt og skulle kjøre ned denne bakken, var det forsikkerhetsskyl veiarbeid nede i bakken. Et kjørefelt var ledig så jeg tok det litt rolig nedover. Alt fokuset var flyttet fra den mulige isen i veien til den jævla graveren. Jeg passerte graveren i lav fart, og så fort jeg var kommet forbi, tok jeg noen tak for og få litt fart igjen, men i neste sving merket jeg at rulleskiene levde sin egen verden, da kom jeg fort på at jeg faktisk skulle ta det rolig ned her pga. is. Jeg kom meg heldigvis igjennom svingen i feil kjørefelt og følte meg litt som bambi på isen. (Glad det ikke kom bil da). Også glad det var veiarbeid der, for tror nemlig at jeg hadde glemt bort at det kunne vært is der og gitt full gass. Det kunne blitt stygt.
Dagens råd: Ta det rolig på rulleski på en våt oktobermorgen. Hilsen Bambi


Ingen kommentarer: