fredag 16. oktober 2009

Mengdedag i fint høstvær

Mengdedag på programmet i går. Løp og sykkel. Våknet opp til strålende vær, -6 grader, og med godt humør. Når været er bra er det bare moro og ut på langtur. Hadde min vanlige langturrunde opp til Skuterudsetra og hjem igjen. Var en veldig fin tur i nydelig høstvær. Litt kaldt, men jo kaldere det er, jo nærmere er vinteren.
Så var det ut for å teste sykkelen. Tråkket av gårde og var på jakt etter nye ruter. Og fant etter hvert en skogsbilvei/sti hvor jeg virkelig fikk ”bruk” for klatretrøya mi. Var utrolig bra oppover og til slutt var jeg på toppen av Hoggvarden. Der skein solen på sitt beste og, jeg nøyt noen minutter deilig høstvær før det bar videre for og finne veien ned igjen. Var en veldig fin tur og jeg hadde plutselig en ny fin langturrunde.
I går kveld var det også duket for Gruvesafari på Blaafarveværket. Etter bakeløpet Koboltgruvene opp, ble alle funksjonærene lovet gruvetur. Det var veldig spendende, og jeg anbefaler alle til å ta turen.

PS: I kveld blir det testløp. 5km i slak motbakke. Rekorden ble satt i sommer, og er på 18.10. Noen som vil være med og sette ny rekord er det bare og ta kontakt.
Tlf: 90065491
Regner med at start blir ca kl 17.00. Møte i Jahrkrysset 16.33.

Påvei til skogs


Høst


Hoggvarden speiler seg i Butjern


Sol og fin utsikt på gruvetråkka


Jeg i tårnet på Skuterudsetra


Tar en pust i bakken etter x antall høydemeter er forsert i kronglete terreng og skuer ned på Butjern


Butjern


På utsiktspunket på Hoggvarden


Film fra Hoggvarden


Blå stein fra gruveturen


Flaggermus. Har ikke så mange bilder fra turen. Veldig vanskelig og få bra bilder i mørket.

Ingen kommentarer: